Fast forward naar het gebruiken van de toetsoplossing. Docenten blijken erg druk en digitaal toetsen vraagt ook wat in voorbereiding en testen. In het OER staan allerlei voorwaarden waaronder digitaal getoetst mag worden en de lokalen blijken niet zomaar spiek-proof te maken. En toetsen met digitale middelen zorgt ook voor andere vragen tijdens de toets. Ik ben mijn liniaal vergeten, wordt: Mijn computer laat de juiste toets niet zien…
En wat te denken van de keuzes die allemaal in het voortraject gemaakt moeten worden? Gaan we toetsen op laptops van de leerlingen zelf? Kunnen we het School netwerk (bijvoorbeeld Eduroam) gebruiken of is het beter om een toetsnetwerk te maken? Welke eisen stelt de examencommissie eigenlijk aan fraude preventie. En mogen die preventieve maatregelen (proctoring) eigenlijk wel vanuit de AVG en privacy wetgeving?
Vanuit onze ervaring met de implementatie van digitaal toetsen en (meer specifiek) met het implementeren van applicatief toetsen, kunnen we voor al deze vragen (en meer), in samenwerking met de beleidsmakers, docenten, IT afdeling, onderwijskundigen en toezichthouders, de passende oplossing voor uw context bepalen.